הוצאת רישיון נהיגה

הוצאת רישיון נהיגה

עדכון 2020:

לא משנה איזה סוג של רישיון נהיגה אתם רוצים להוציא, השלב הראשון בכל אחד מהם יהיה הגשת בקשה להוצאת רישיון נהיגה.
את הבקשות מגישים ב – https://www.gov.il/he/service/apply_for_new_driver_drivers_license
לאחר מילוי הפרטים כולל הצהרת בריאות ,תופנו לעשות בדיקת ראיה . ניתן לגשת לבית הספר ולהתחיל ללמוד!!!

לצורך ההסבר של תהליך הוצאת רישיון נהיגה , השתמשנו בדוגמא ברישיון לרכב פרטי, בהמשך הדף מפורטים ההבדלים בין שאר סוגי הרישיונות (אופנוע, משאית ועוד..).

בקשה לרישיון נהיגה

השלב הראשון בהוצאת רישיון נהיגה הוא מילוי טופס בקשה לרישיון נהיגה, הידוע גם כטופס הירוק, או רש"ל 18.
את הטופס

שיעורי הנהיגה.

כדי להוציא רישיון לרכב פרטי, תצטרכו לקחת מינימום 28 שיעורי נהיגה כאשר אורך כל שיעור הוא 40 דקות מינימום. סהכ 1120 דקות מינימום 

במהלך השיעורים מורי נהיגה חייבים ללמד אתכם 52 נושאים בהם אתם צריכים לשלוט, אל בהלה, זה רק נשמע הרבה אבל אלו דברים שנלמדים מהר מאוד יחסים.

לאחר לימוד כל הנושאים, ולאחר שעשיתם שיעור מסכם עם המורה שלכם, תוכלו לעשות טסט פנימי, שזה בעצם מבחן המדמה את הטסט שעושים במשרד התחבורה. המבחן יעשה על ידי "בוחן מקצועי" מטעם בית בית הספר, ובו תבחנו בדיוק כמו במבחן האמיתי.

לאחר שעברתם את המבדק בהצלחה ניתן לגשת לטסט 

טסט- מבחן מעשי.

החל מגיל 16 ותשעה חודשים, ולאחר ששילמתם אגרת טסט, ועברתם את כל השלבים המוזכרים לעיל, תוכלו סוף סוף לגשת לטסט, הלו הוא המבחן המעשי.

לא לשכוח להביא לטסט:

  • תעודה מזהה- דרכון או תעודת זהות.

את המבחן סביר שתעבירו עם נבחן נוסף ברכב, כך שלפחות לא תרגישו לבד במערכה.
כל אחד מכם בתורו ייבחן למשך כחצי שעה (טסט על אופנוע זה 20 דקות, משאיות ואוטובוסים כשעה בערך).

במהלך הטסט ייבדוק הבוחן כיצד אתם מיישמים את כל מה שלמדתם בשיעורי הנהיגה, האם אתם שומרים על החוק, על רמת הזהירות שלכם במהלך הנהיגה- שמירת מרחק, תשומת לב לסביבה, כיצד אתם מבצעי עקיפות, איך אתם לוקחים פניות, כיצד אתם מחנים ועוד…

נהג חדש

לאחר שהוצאתם רישיון נהיגה, אתם נמצאים בסטטוס "נהג חדש" למשך שנתיים, בוודאי שאתם מכירים את השלט הצהוב בו כתוב "נהג חדש", את אותו השלט תדרשו לתלות בשמשה האחורית של הרכב בזמן שאתם נוהגים, למשך השנתיים בהם אתם נחשבים נהג חדש.

כמו כן, במהלך שנתיים אלו, אם תבצעו עבירות חמורות יחמירו איתכם יותר וייתכן וזה ייעקב את קבלת הרישיון הקבוע, לעיתים יבקשו מכם לעבור שוב מבחנים.

אלא אם הוצאתם רישיון ואתם מעל לגיל 24, בחצי שנה הראשונה לאחזקת הרישיון תהיו חייבים לנהוג עם "נהג מלווה" שחייב להיות עם  שנות ניסיון על הכביש ומעל גיל 24, או מעל לגיל 30 ועם 3 שנות וותק. הנהג המלווה חייב להיות כשיר לליווי, זאת אומרת שאם אמא ישנה ואתם נוהגים, או שאבא שיכור בחזרה מהחתונה זה לא נחשב שאתם נוהגים עם נהג מלווה.
תוכלו להתנחם בכך שלאחר שלושה חודשים של נהיגה עם ליווי, תהיו חייבים נהג מלווה רק במהלך שעות הלילה.

אם אתם לפני גיל 21, את הסאגה עם הנהג המלווה לא תסיימו כל כך מהר, שכן לא משנה אם אתם נהגים חדשים או לא, אם עוד לא מלאו לכם 21 אביבים, לא תוכלו להסיע יותר משני נוסעים ברכב ללא נהג מלווה.

אם נעשה חישוב מהיר, לבילוי בסופ"ש תוכלו לנהוג שברכב נוסעים-  הנהג (אתם), +3 חברים, + מלווה ליד הנהג.